fixatrix

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Ingrid Strand - 2 februari 2011 20:50

Usch vad jag är dålig på att uppdatera min blogg, ska försöka få ändring på det nu. Har bytt bloggplats om nu någon märkt det. Tyckte denna var bättre så jag flyttade över inläggen från den gamla bloggen.

Vad har hänt sen sist då? Jo massor! Kanske inte så mycket i "renoverings-världen" men utanför den..


Jul och nyår har passerat, en minnesvärd jul kan man säga. Snö! Snö! Snö! överallt!


När vi var ute och skottade snö på juldagen stannade en bil och frågade David och mig om vi ville bli intervjuvade till ett inslag i Tv4-nyheterna. Så senare på kvällen var vi med i riksnyheterna. Det var en kul grej att få vara med om.


Julafton fick firas på annandagen istället eftersom det inte gick att komma ut med bilen för all snö. Men det gick ju bra det med.


Nyår firade vi hemma med goda vänner, ganska lugn kväll men trevligt ändå. Skönt att inte vara bakis dagen efter. Men senare på nyårsdagen började jag tro att jag var bakis ändå. Blev jättretrött och hade lite småont i kroppen, men jag hade blivit sjuk. Tror att jag hade fått influensa eftersom jag hade feber, ont i kroppen och liknande influensa-symtom. Typiskt! Jag skulle ju börja mitt nya jobb 2 dagar senare... det blev ingen nystart där, började den 10 jan istället.


Trivs riktigt bra med mina nya arbetsuppgifter. Nu är jag på förskolan i Gårdby och hjälper till med förberedelser till lunchen och sen tar jag disken efteråt, allt rullar på riktigt bra, ibland är jag förvånad att det gör det, med tider och så. Det har alltid funkat I Gårdby sen jag började där. ( vilket var 5 år sen i går!) Kanske att personalen där och jag samarbetar på ett bra sätt?

Nu är jag först en timme och städar i skolan på morgonen, sen till förskolan och städar där i två timmar. Efter det är jag i köket på förskolan ca en halvtimme för att duka och ordna för lunchen och sen går jag själv och tar lunch. Efter lunch tar jag disken på förskolan i ca 1,5 timme och sen går jag in till skolan och städar resten där.


Kan väl erkänna att jag saknar Skosgbygården lite iallafall, det var ju trevligt folk där med. Men jag märker att jag inte är lika trött i kroppen efter en arbetsdag längre, det var ganska slitigt att städa i Skogsby, många tunga säckar att dra på. Hoppas Agnes förvaltar "mitt" jobb bra. Nu får jag iallafall vara kvar i köket på förskolan till den 1 Juni, sen kanske jag får fortsätta eller så blir det  tillbaka till Skogsbygården igen. Har ju självklart sett till så jag inte står utan heltid om så blir fallet. :)













Vad händer just nu då? Jo en massa! Jag fyller 30 inom en snart framtid,    håller på att förbereda en

30-årsfest, har hyrt samlingssalen på Skogsbygården där vi ska vara. Temat för festen är "Glitter & Glamour". Ju glittrigare desto bättre alltså. Men mer om festen kommer när den har varit, vill ju inte avslöja för mycket om någon av mina gäster läser detta...men det ska bli SKITSKOJ rent ut sagt!



Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards