fixatrix

Alla inlägg under juli 2010

Av Ingrid Strand - 31 juli 2010 22:15


 

..jag var inne och skrev här. Har haft fullt upp med annat smått och gott.

 Nu är köket klart iallafall...eller nja..små små saker kvar men inget som gör någon direkt skillnad. David ska mjukfoga runt murstocken, elektiken ska byta ut en lampknapp till en dimmer och bänkskivan ska oljas in ett par gånger till.

 

Vi är helnöjda!

    

 

 

 Har gjort lite annat till köket också:

 Tyckte katterna var värda ett nytt "kök" med och så blir det inte kattmat på andra ställen i köket som det annars kan bli tyvärr. Dom verkar gilla sin nya matplats iallafall, fast dom har ju inte så mycket till val om dom ska ha någon mat. Det tog ju ett tag innan dom fattade att maten inte längre fanns i det gamla köket.

  

 

 

 

 Beställde 4 stolar till matbordet i dag. Från EM-möbler, hade gärna åkt in och hämtat dom direkt men tydligen har dom inte många varor på lager där så jag får snällt vänta en 12-14 dagar..gillar inte att vänta på saker :( 

  

 

Och så matbords-historen då. Har letat och letat överallt efter ett matbord. Antingen har det varit för brett, för långt, eller för dyrt. Så idag åkte jag ner till Beijers och köpte en skiva MDF- 19x800x1400. Det ska bli bordskivan till vårt matbord. Denna eftermiddag har jag sågat och slipat för att få den formen jag vill ha, varför ska man göra det lätt för sig när man kunde ha ett rektangulärt bord? No! No! det går inte. Efter en bra stund med fixande så målade jag bordskivan vit, ska måla en andra gång i morgon.

  

 

 Ben till bordet har jag tänkt köpa på Mio eller EM, vet att dom har sålt bordsben separat förut. Om dom inte gör det så får jag köpa ett par på Ikea istället. Helst ska bordbenen matcha benen på stolarna tycker jag.

 

 Har även gjort om postlådan (igen).. mosaikbitarna som jag satte på sist ville inte riktigt sitta kvar efter ett tag. Nu har jag satt tapet och 2 bilder på lådan. Efter det har jag lackat med båtlack 2 ggr. Får se in morgon om jag ska dra på ett lager lack till. Kanske lika bra så den håller för väder och vind.

  


 
Tycker den blev rätt cool om jag får säga det själv, ingen annan har ju en likadan iallafall :)
 

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards