fixatrix

Alla inlägg under december 2010

Av Ingrid Strand - 6 december 2010 22:30

 

Just nu har vi bygg-paus. Ska börja med det gamla köket till våren, då blir det att isolera golvet och räta upp väggana, nytt fönster och nytt innetak också. Där inne ska det bli ett extrarum eller vad man kan kalla det.
Har lite funderingar på om vi skulle lyckas få in en liten toalett till någonstans också men vi vet inte riktigt hur eller var.
Sen har vi hallen och trappan kvar...

 

 I hallen ska också golvet isoleras, nu är det klinker men ingen golvärme vilket betyder iskallt golv. Ska ev ha nån sorts klinkers innanför dörren (med värme) och sen likadant trägolv som vi har i köket på resten. Kan nog bli snyggt! Även där blir det nya fönster, nytt innetak och så nåt nytt på väggarna.

Å så har vi ju den ständiga funderingen på trappan.. vet inte hur vi ska göra med den än. Jag hade ju gärna haft en helt ny trappa men det kostar antagligen för mycket och kräver en massa jobb så det blir de nog inte. Vi får väl se...

 

...å så lite annat fixatrix :)

 

Snart är det jul och då måste man ju självklart göra egna julkort. Har gjort 3 st hittils. Det går inte så fort kan jag säga, har ju en massa annat som tar tid istället. Bara dom blir klara så jag kan skicka dom innan julafton iallafall.

 

 


Idag fick jag hem min panduro-låda jag beställt, kul med lite nytt pyssel.

 

      
Jag har beställt Photo Pearls, man lägger svart/vit/grå pärlor i mönster efter ett foto, kan nog bli coolt när det är klart vilket kommer nog ta ett tag att knåpa ihop. Å så var det ett paket gipsbindor som jag hade tänkt David och jag ska göra varsin ansiktsmask av, bara en kul grej helt enkelt, ska bara övertala honom först :). Sen var det en "hemlig" låda med saker att göra smycken av, dom hade det till specialpris så jag tog med den också...

 

 


Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards