fixatrix

Alla inlägg under juni 2010

Av Ingrid Strand - 10 juni 2010 22:15

 

 Idag var sista dagen snickaren var här. Nu är han klar med sitt. Elektiken Lars Wirsell har en del jobb kvar att göra, allt ska ju kopplas in. Det är ju en fördel att ha el i ett kök.

 Kyl & Comfort ska också komma och sätta upp värmepumpen igen, men elen måste vara färdig innan, visseligen är det ju inte kallt nu men man vill ju ha allt klart.

 

Det vi har kvar att göra är att måla murstocken, måla fönster och dörrkarm, olja bänkskivan ett par gånger och så är det lite pill med fläkten kvar, där väntar vi på en del en plåtslagare har gjort som ska sitta på utsidan av huset. Sen har ju David lite jobb med vatten, blandare, diskmaskin och så. Å så ska ju allt städas riktigt med, det kanske är mitt expert-göra? Hmm..

 

    

 

I helgen ska jag (eller vi?) in till Ikea och köpa lite lådinredning och sånt man behöver, det ska bli skoj! Det har jag väntat på. Det är ju nu allt det roliga börjar med att inreda köket. Känns som vi har så mycket plats nu att jag inte vet hur vi ska fylla lådorna och skåpen, men det löser sig nog garanterat. :)

 

Måste köpa nya grytor och stekpanna med, dom vi har nu fungerar ju inte på en induktions-häll. Jo EN liten gryta fungerar. Tur att vi inte hade köpt nya nyligen. Men desto roligare med nya saker att använda...

 


Av Ingrid Strand - 7 juni 2010 21:45

 

Nu var det ett tag sen jag skrev visst, har haft fullt upp med annat (i köket). Nu har snickaren Tomas från
BPB-bygg varit här ett par dagar. Allt är i stort sett uppsatt i köket. I morgon ska han börja sätta mosaiken och ev börja lägga golvet. Ska bli spännnade att se hur det ser ut, det kommer bli en lång dag i morgon på jobbet. Jag är ju så nyfiken!




I torsdags var jag inne och bytte en bänkskiva för den passade inte, det var ett jäkla sjå.. om man får kalla de det. Tungt och jobbigt, och så skulle lilla jag få på en STÖRRE bänkskiva på Ikeas vagn + 2 täckskivor som låg högt upp på en hylla och sen det var knappt dom fick plats i bilen heller. Men det löste sig tillslut.


Efter Ikea skulle jag förbi McDriven, stod i kön och väntade, då small det till i en bil framför, ingen stor smäll men man hörde den. Sen började det spruta bensin under bilen och ryka nåt förfärligt. Jag blev ju nervös där bakom. Kunde ju inte köra framåt eller bakåt. Men dom körde fram till macken som ligger brevid så det var väl ingen större fara med bilen eller föraren men ändå...


Har börjat fundera på vad vi ska ha för köksmöbler, jag vill ha ett ovalt bord som man kan förlänga + stolar i ek till det. Men sen såg jag från en reklam från www.em.com

att dom hade ett vitt bord med gröna stolar till, det skulle ju vara ganska coolt faktskt.. men man kanske tröttnar..

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards