fixatrix

Alla inlägg under juni 2011

Av Ingrid Strand - 20 juni 2011 21:13

Japp nu har de äntligen kommit upp. Det gick förvånansvärt bra att tapetsera, kan ju rekommendera att använda "easy-up"-tapeter om man ska tapetsera om, dvs man limmar diekt på väggen och sätter tapeterna kant i kant, och så underlättade det väldigt mycket att vi inte har några taklister, golvlister, fönsterfoder eller dörrfoder att ta hänsyn till. Så här blev resultatet:




 

Mr tapetlim David limmar.



 

 En bit av den ljusgrå tapeten på plats




   

Två väggar klara, det är samma tapet, bara dåligt ljus






  

Två våder av fototapeten på plats, det gäller att linjerna kommer i samma nivå.




  

Fototapeten klar! Skarvarna syns inte längre nu när limmet har torkat.





 




Tycker det blev coolt med fototapeten, roligt med lite färg och något som sticker ut.


Nästa steg i renoveringen är att måla murstocken vit, lägga golv, få en dörr på plats, lasera taklister, måla fönsterbrädan och det runt fönstret, spika dit golvlister och fönsterfoder och så det allra roligaste-

Köpa nya möbler till rummet!!!!   .


Har kollat lite på garderober vi kan tänka oss ha, blir antagligen någon från Ikea eftersom de har rätt smarta förvaringssystem. Å så måste jag ju ha en skiva till mitt skrivbord som ska vara vid foto-tapet-väggen. Den blir antagligen vit och måttanpassad till väggen.


Tror det blir jättebra det här!

Av Ingrid Strand - 16 juni 2011 22:40

...har det gått med hobbyrummet, har haft så mycket annat på gång så det har tagit all tid. Men nu är all spackling och slipning klar! Äntligen! I helgen ska vi tapetsera, ska bli jättekul, jag gillar att tapetsera. Kommer inte ihåg om jag berättat vilka tapeter vi bestämde oss för tillslut så här kommer den:



 

Den ser nästan blå ut på ett ställe men den är bara vit/grå/lila men i olika ljus. Denna blir på "skrivbordsväggen", med ränderna liggandes. På övriga väggar blir den en ljusgrå tapet. Hoppas det blir bra, annars är det ju faktiskt bara att tapetsera om   .


Efter tapetseringen är klar så ska vi ev lägga golv, eller så får snickaren göra det. Han ska komma och sätta in dörren till rummet, så vi funderar på om han ska få ta golvet också, även om vi kan lägga golvet själva så gör ju han säkert det på halva tiden, det blir lite tid vs. pengar där. Hmm... vi får fundera vidare. Dörren förresten verkar vara på villovägar. Bubben beställde den åt oss och leverantören hade sagt att den har levererats hit men nån dörr har vi inte sett....mysko!


Utanför renoveringsvärlden har det hänt lite grejer, var bla på personalfest förra helgen. Det var trevligt, vi var i seglarklubbens lokal i Färjestadens hamn. Åt och drack gott och sjöng för full hals! Fick mitt hår fixat till festen av Katta (min frisör). Var ju och klippte mig några dagar innan och då sa hon att om jag ville så kunde jag komma ner till salongen innan festen och få håret fixat. Lyxigt!   


  











Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards