fixatrix

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

tapeterna är på plats..

Av Ingrid Strand - 20 juni 2011 21:13

Japp nu har de äntligen kommit upp. Det gick förvånansvärt bra att tapetsera, kan ju rekommendera att använda "easy-up"-tapeter om man ska tapetsera om, dvs man limmar diekt på väggen och sätter tapeterna kant i kant, och så underlättade det väldigt mycket att vi inte har några taklister, golvlister, fönsterfoder eller dörrfoder att ta hänsyn till. Så här blev resultatet:




 

Mr tapetlim David limmar.



 

 En bit av den ljusgrå tapeten på plats




   

Två väggar klara, det är samma tapet, bara dåligt ljus






  

Två våder av fototapeten på plats, det gäller att linjerna kommer i samma nivå.




  

Fototapeten klar! Skarvarna syns inte längre nu när limmet har torkat.





 




Tycker det blev coolt med fototapeten, roligt med lite färg och något som sticker ut.


Nästa steg i renoveringen är att måla murstocken vit, lägga golv, få en dörr på plats, lasera taklister, måla fönsterbrädan och det runt fönstret, spika dit golvlister och fönsterfoder och så det allra roligaste-

Köpa nya möbler till rummet!!!!   .


Har kollat lite på garderober vi kan tänka oss ha, blir antagligen någon från Ikea eftersom de har rätt smarta förvaringssystem. Å så måste jag ju ha en skiva till mitt skrivbord som ska vara vid foto-tapet-väggen. Den blir antagligen vit och måttanpassad till väggen.


Tror det blir jättebra det här!

 
 
Hanna

Hanna

24 juni 2011 10:51

Snyggt! Perfekt tapet att ha som fonfvägg ju - kan tänka mig att man skulle känna sig som en mentalpatienten om det var den tapeten på alla väggarna, haha. De gånger jag har tapetserat så har jag tagit ner alla lister och så för att underlätta :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid Strand - 5 november 2011 20:45

Har flyttat min blogg, den finns numera att läsa här: http://fixatrix.blogspot.com/   Ses där! ...

Av Ingrid Strand - 30 oktober 2011 19:12

  Vad är det kan man ju undra? Jo det är en ny grej jag tänkte testa.   Var inne en sväng till stan tidigare i kväll, åkte till Present & Hobby på Baronen. Hittade det jag sökte efter, nämligen det här:     Quilling är en teknik där man ...

Av Ingrid Strand - 29 oktober 2011 11:48


  Håller på att sy en ny väska i fårskinn, men jag kan inte bestämma vilket tyg jag ska ha som foder.   Det får ni bestämma!          Såhär ser den ut just nu (ska stryka till den sen också). Baksidan blir slät i den ljusa grå nyans...

Av Ingrid Strand - 26 oktober 2011 22:19



                   

Av Ingrid Strand - 24 oktober 2011 22:19

Eller så stort är kanske inte Kalmar men var i allafall en runda inne i stan efter jobbet. Skulle ju kolla om jackan från Cubus. Såg en reklam-film på Cubus hemsida om den, kolla här: http://cubus.com/sv/Campaign/Woman/    Tyckte det var ett br...

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards