fixatrix

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ingrid Strand - 21 augusti 2011 23:15

Ja nu är det slut på semestern för denna sommar, nästa längre ledighet blir antagligen till jul. Fast det ska bli rätt skönt att börja jobba igen, röra lite på kroppen, få tillbaka lite rutiner och träffa en massa folk. . . å så är det ju en mysig höst framför oss där man kan kura ihop sig, elda i braskaminen och slippa ha dåligt samvete för att man är inomhus en hel dag. Nåja.. här kommer en liten sammanfattning av min semester, minus husmålandet som jag berättade om i förra inlägget. . . .


 Andra semesterdagen den 26:e Juli






Kräfskiva hos oss den 6:e Augusti

    


Besök på Kalmar konstmuseum den 9:e Augusti


 


Utlfykt till norra Öland den 19:e Augusti


 


Det har varit en lugn och skön semester i år, trots allt målande.


Nu till lite annat. . . .


Beställde en massa roliga saker från http://www.pandurohobby.se idag. . .

Bland annat det här:

  


       

 Garn jag ska ha till Qvick Knit, har lyckats lära mig hur man gör nu..   





                                   


Snörväv, vet inte riktigt hur man gör med den

men det medföljer en beskrivning.                




 Textilfärg (till mitt hemliga projekt)   





Nä nu får vi nog gå och lägga oss om vi ska orka upp i morgon.. .. . .

Sov gott!


                                






   

     

Av Ingrid Strand - 15 augusti 2011 21:06

. . . . det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen visst. . . . .  (såg på besöksstatusen att någon har varit och kikat på bloggen varje dag ändå, kul att se att nån är intresserad! Vem är du???)



. . . . inte sen midsommar, och lite har ju hänt sen dess iallafall. Vi kan ju börja där jag slutade med förra inlägget. pysselrummet! Det är nu klart, eller nästan, dörrfodret ska målas en gång till så det är i stort sett klart!


Såhär blev det!



Skrivbordet med en massa förvaring till allt pyssel, lådorna som står på hyllan har jag klätt om i tapet och satt ett lila band av papper runt. Har gjort "pennstället" på samma sätt men satte ett grått plastband som kant istället.




Garderobsdörrarna, samma som vi har i sovrummet uppe. Skönt att ha en garderob till som man kan ha vinterkläder i och en massa andra prylar.


    




  


Det var detta jag skulle ha papprören till som jag skrev om i förra inlägget, hittade rör på Bauhaus tillslut som jag kunde använda, det är sådana rör man har till att gjuta i, i vanliga fall.




 


Hittade förvaringskorgar eller vad man kan kalla det på köpstaden, en tillfällig försäljare som var där och sålde olika saker. Perfekt till mitt lilla rum!   


 


 


Köpte ett skåp på Ikea, i dörren kan man sätta i en egen bild eller tapet. Jag tog samma tapet som fondväggen. Passade bra! 




  







                                                  

   



  

Nog om pysselrummet nu, har ju haft eller har rättare sagt semester också. Sista veckan började idag. Nästan halva semestern har reseverats åt att måla huset. Phu! Det var jobbigt! Kanske inte så fysiskt jobbig utan mer psykiskt, iallafall när vi var i liften . . .


Den hemska (men praktiska) liften. . . .


    David & jag!   


  

Iiiiiiiiii!!!!! Högt upp!!!



     
Bra utsikt iallafall!


Att hyra liften kostade 875 kr/dygn, vi hann måla allt vi behövde liften till på 1 dag, eller 1,5 dag rättare sagt, men den halva dagen behövde vi inte betala för. Efter en hel dag i liften så var man helt slut efteråt. Jag har väl inte direkt höjdskräck men ogillar att vara högt upp. Man stod och spände sig hela tiden fast man vet att man inte kan ramla ur, i två dagar efteråt hade jag ont i benen, kunde knappt gå.

 På norra sidan av huset var vi tvungna att åka långt ut med lift-armen eftersom vi fick ställa liften på grusvägen utanför vår tomt, då gungade det jättemycket., det värsta var nog att jag kände mig gungig i huvudet en vecka efteråt, ungefär så som det känns när man har gått av en båt. Det var lite jobbigt, kan ju säga att det känns väldigt bra att hela huset nu är målat och att vi inte behöver göra om det på mååååånga år!


Vad har hänt resten av semestern då? Det berättar jag i ett annat inlägg...

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards