fixatrix

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Ingrid Strand - 26 maj 2011 18:21

...eller nåt torp bor jag väl kanske inte i, men grejar har det hänt!



I Tisdags när jag skulle åka till jobbet så kom snickarn, Roger från BPB-bygg, Vi visste ju inte rikitgt när de skulle komma eftersom Bubben har sagt ett par gånger innan att det skulle komma men inte har dykt upp. Men nu så äntligen!    Visseligen har det inte gjort så mycket att vi fick vänta och vi visste ju att de hade fullt upp med andra jobb men jag avskyr verkligen att vänta på saker, är för otålig för det   .


Nåja.. han har iallafall varit här i typ 2,5 dag och byggt i blivande hobbyrummet,

så här har det sett ut:



Innan



 

Dag 1

Isolerat golv av spånskiva och nytt fönster.


   

Dag 2: Putsat/lagad murstock, gips på väggarna och nytt paneltak.


 

Dag 2,5: Inklätt fönster och fönsterbräda + lite jobb utomhus runt fönstret.


Vi är helnöjda!   . Nu är det vår tur att ta vid, en dörr ska på plats sen också av snickarn men vi måste lägga golvet först, å innan vi lägger golvet ska vi spackla, slipa och tapetsera väggarna och sen måla murstocken.

Var på Beijers i går och beställde golv, det blir samma golv som vi har lagt in i köket.

  

Såhär ser det ut, det är ett 2-stavs trägolv i ek från Kährs, dyrt men snyggt.


Det blir även samma golv i hallen sen (nästa renoveringsprojekt) fast vi ska ha en liten del vid ytterdörren i sten eller klinker också. Golvet får vi iallafall på måndag.

Å så tapeterna då, vi kan inte bestämma oss och det måste vi göra NU! Så vi får hem de i tid. Så i kväll måste vi bara bestämma vad vi ska ha, det blir iallafall en fondvägg där jag ska ha mitt skrivbord, (Brevid murstocken) och nåt lite mildare på de andra väggarna.


Idag var jag också en runda på Beijers och köpte spackel och tillbehör.

 I helgen blir det att grabba tag i spackelspaden!

















Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards