fixatrix

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Ingrid Strand - 17 maj 2011 18:21

oj då..var ett tag sen jag skrev nu...


Sitter ju nu och väntar på att maten ska bli klar, idag blir det pommes och grillspett, enkelt men kanske inte så nyttigt. Ska ha några grönsaker till också hade jag tänkt. Testar grillfunktionen på ugnen för första gången, hoppas det funkar och att inte hela huset brinner upp...


Vad har hänt på sistonde då? Hmm.. på byggfronten har det i stort sett hänt ingenting. Men i morgon kanske, det är sagt att snickarna ska komma i morgon eller på torsdag så vi hoppas på det. Bubben har iallafall beställt hem ett fönster till oss.


Annars har helgerna (vardagrana går ju åt till att jobba å jobba å jobba) spenderats ute mycket. Har ju varit fint och varmt väder dem senaste tiden. Jag har gjort klart dörren till "gula huset" (som nu är blå/grått istället för gult). Fick göra om lite när jag bestämde att vi inte skulle ha ett vanligt dörrhandtag längre.



     


Så nu ska dörren målas vit och ett beslag till hänglås ska på så vi kan låsa den, sen är den helt klar!


Var ute och tog lite bilder i trädgården samtidigt, det växer verkligen så det knakar just nu.


 

 

Tulo fick också vara med.


 

Vattenliljor i lilla "dammen"


  

        

Pionerna är på gång


I söndags var Karin (syster) och jag på betongkurs hos Anneli Ersbacken, det var genom vuxenskolan i Kalmar. Det var trevligt och lärorikt men jag gillade inte riktigt hur det hade lagt upp det praktiska, vuxenskolan alltså. Om man ska gå en kurs så är det ju för att lära sig nåt nytt, då ska man ju inte behöva några förkunskaper. Kursen kostade 300 kr och så skulle man ta med 50 kr i materialkostnad till ledaren och visst, pengarna var väl inga problem men sen skulle man även ta med sig saker att gjuta i. Om man inte har gjutit betong innan hur ska man då kunna veta vad man KAN gjuta i? Nu hade jag lite koll eftersom jag har sett på bla "Äntligen Hemma" hur man kan göra men det är väl inte alla som har gjort det? Det är ju en del av det i kursen man vill lära sig. Så jag fattar inte riktigt hur de hade tänkt där. Men det blev bra tillslut iallafall.

  

 

Såhär blev resultatet! Ska finputsas lite också.

Nähä nu är det dag för mat! Är hungrig som en varg... grrrr...  







 


 





Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards