fixatrix

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Ingrid Strand - 20 mars 2011 23:00

..i går var jag "ute" med ett par vänner i Kalmar. Jessan ska åka tillbaka till spanien igen så vi tog en "sista fest". Fast vi får hoppas det blir fler när hon kommer hem till Sverige nästa gång.    . Vi var i Lindas lägenhet där det dracks lite och spelades musik, senare blev det Singstar också. Klockan tickade på snabbt så den hann bli halv ett på natten innan vi kom i väg in till stan. Tiilslut kom vi till O´learys iallafall, där var det kö utanför, vi gick vidare till Mollys, där var det också kö. Så vi gick tillbaka till O´learys och fick snällt vänta på vår tur. Kan tillägga att det var rätt kallt ute. Vi stod där en stund och väntade. När vi väl kommer fram och vi strax ska få gå in så får vakten för sig att en av oss är för full och behöver "gå en runda". Kan tillägga att det inte var jag. Åhhh! bara att ställa sig sist i kön då. Kan ju inte lämna "den fulle" som inte var full !, utanför själv. Då gav jag upp och ringde en taxi för hemfärd.


Taxin kom efter ett par minuter. Det var bara jag som skulle åka med den. Han som körde var nog inte riktigt klok. Det började med att han på bron körde om en annan bil (där det är en fil, där dom bygger just nu.) Över helstreckat alltså. Babba! Babba! Så får man inte göra.

När han kört en bit till och ska svänga av från bron på avfarten mot Skogsby så kör han förbi. Jag säger :- Vi skulle upp där... Han tvärnitar och håller på att köra in i en snöhög. Tur att det inte var en bil bakom för då hade vi garanterat smällt. Han backar tillbaka och svänger upp.

Väl hemma ska jag betala med mitt kort. Då funkar inte anslutningen på hans kortläsare. Jag säger att jag kan gå in och hämta pengar och gör det. Tur i oturen är att vår husnyckel fortfarande "ligger ute" efter att elektriken varit här, David var hos Pär och annars hade jag inte kommit in. Taxiresan kostade 409 kr. Jag kommer ut med en 500-lapp. Då har han ingen växel. Jag får iallafall tillbaka en 50-lapp, hade ju inte tänkt att ge honom någon dricks efter den resan direkt men orkar inte bry mig... Hade iallafall en trevlig kväll trots lite strul.


I dag har David och jag varit ute och donat lite i trädgården. Vårväder idag. Vi har sågat bort lite grenar på träd som knäcktes av snön i vinter. Härligt att kunna vara ute utan att frysa ihjäl   .

 

    

Jag sågar grenar.


 

 Tulo gillar att vara med oss ute.


   Halv-uppätet äppelträd av en hare.   


   Hel-uppätet äppelträd av en hare   


Frågan är om träden överlever vinterns massaker..


Har även gjort klart PhotoPearls-tavlan i kväll. Hoppas den bli en uppskattad present.

Nu dags att sova.. ny arbetsvecka i morgon..

 



Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards