fixatrix

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Ingrid Strand - 1 mars 2011 18:54

..vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Såg att jag hade skrivit lite fel i förra inlägget, "fått ett presentkort från Lek och Hobby" hade jag skrivit, Present & Hobby heter det ju. Lek och Hobby är väl en leksaksaffär om jag inte minns fel, vad skulle jag med ett presentkort till där????   . Hade väl fått sparat det tills den dagen jag får barn i såfall   . Apropå barn så blir jag rätt trött på frågan "Ska inte ni skaffa barn snart ?" Har fått den ett antal gånger, ursäkta mig, men måste man skaffa barn bara för man är över 25?? Är det en lag på det eller?

  

När nån frågar så kanske han/hon inte tänker ett steg längre, Tänk om jag inte ens vill ha några barn? Det är väl inte alla som vill det? Eller om det skulle vara så att man inte kan få barn, hur ledsen skulle man inte bli då varje gång någon frågar. Nu vet jag ju inte om det är så eftersom jag inte är gravid, men det vet väl ingen innan antar jag. Det värsta var nog när jag träffade en bekant i affären en gång och hon sa "Grattis!" och kollade ner på min mage. Tack för den! Tack för att du noterade att jag blivit fet om magen.   

  

David och jag tänker skaffa ha barn när vi vill det, inte för att nån annan tycker det. Så snälla sluta fråga, jag lovar att berätta när den dagen kommer.

 

____________________________________________________________________


Nä nu ska jag skriva om lite roligare saker,  så jag slutar vara så irriterad.


Idag fick jag hem ett paket från Panduro igen. Snart kan jag nästan öppna en egen Panduro-affär   .

Detta hade jag beställt denna gång:

 

  

*Lampstomme rund 25 cm  

*Astralit 50x120 cm

*Klämnitar/brads runda silver      

*Runda snäckskal med hål, 48 st

 

         


 

 *Iron-On My Own Style      

*Iron-On text VIP      

*Iron-On rhinestone ornament

*Strassbokstav D 30-45 mm      

*Strassbokstav I 30-45 mm      

*Strassbokstav & 30-45 mm 

 

        

 

 *Fågelholk trä höjd 22,5 cm      

 

 

Ska bland annat göra två lampor av astraliten och snäckskalen, fågelholken ska målas och fixas till så vi kan skruva upp den istället för att hänga den, ska nog måla den i samma färgkombination som vårt hus.

Vår gamla holk gav upp i höstas och ramlade ner och gick sönder, i den gamla hade vi haft en familj flugsnappare som fick ungar som satt och kikade ut, det var skoj att se. Hoppas fåglarna kommer att gilla sitt nya "designhus" också   .

 

Iron-on-produkterna vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med, ev blir de dekorationer på några väskor. Vi får väl se.

 

Fick ju ett presentkort av Agnes på Panduros webshop också, så där har jag ännu mer att handla för + att jag har ca 500 kr kvar på presentkortet på "Present & Hobby". Som är återförsäljare åt Panduro. Frågade expediten sist jag var där om hon kunde ta hem varor från Panduro och sen handla hos henne. Det kunde man!    Jag vet en del av det jag ska handla iallafall. Photopearls, fast i färg denna gång. Ska bara bestämma vilka färger jag ska ha, finns ju 30 st att välja på.....

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards