fixatrix

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Ingrid Strand - 9 april 2011 19:23

...det blev en runda in till Kalmar trots allt. Var först inne på Jysk för att provligga madrassen jag sett på deras hemsida. Den var inget att ha, stenhård ju.. efter det tog jag en sväng in på Hemtex/Cervera, köpte lite saker:


Tången är från Cervera och tvålpumpen från Hemtex.

Gillar verkligen sakerna de har på Cervera, så massa fint! Har en del köksgrejer därifrån, bla gröna köksredskap, så tången passade ju bra till dom.


   

Efter det blev den en runda in på Modehuset. Där var det full fart, nåt speciellt firande med Kalmar FF eller hur det var. Modeller som blev fotograferade och sen fick man se när nån från en affär gjorde en ansiktsbehandling. Jag tittade inte så mycket vad dom höll på med. Letade efter en vårjacka i stort sett alla affärer där inne men hittade ingen. Men lite annat roligt blev det på Gina Tricot:

   

En pike´klänning och två vanliga pike´tröjor. Den klänningen kommer bli väl använd i sommar, älskar sådana klänningar.

När allt var checkat på modehuset körde jag bort till "Kungsängen" för att kolla om det fanns någon säng där. Ett trevligt affärsbiträde hjälpte mig att hitta det som skulle passa. Sängen kändes väldigt skön!  Synd att man inte kan sova över i affären för att testa den riktigt   . Om vi köper en hel madrass 160 cm bred så skulle den kosta 7000 kr. Dyrt! Men å andra sidan så sover man ju i den varje natt och då är det väl värt pengarna. David får väl följa med och provligga först också för säkerhets skull. Det kanske blir i morgon till och med. Ser fram emot den dagen man kan ligga kvar i sängen på morgonen, istället för att gå upp och lägga sig i soffan.

Efter det begav jag mig mot ön igen. Till köpstaden. Där kan man snacka om kontrast till Modehuset. Det kändes nästan helt öde där om man jämför. Knappt nåt folk och lugn musik kom ur högtalarna, dags att fixa dit lite roligare butiker nu tycker jag, så det blir lite mera fart på stället. Var iallafall inne på "Tindra" -"butiken-som-har-tänkt-stänga-men-som-aldrig-gör-det"   . De har ju ständigt 50% på allt nu. Å det kan man ju förstå, för vem betalar 600 spänn för ett par gardiner? Inte jag iallafall.. Hittade ett par panelgardiner till köket (149 kr), men ska göra om den ena panelen till en kappa med öljetter istället.. köpte även en duk till köksbordet.

 


Nu ska David och jag köra ett race på MarioKart Wii... sen blir det film... 

Ta hand om dig!   

Av Ingrid Strand - 9 april 2011 12:48

..är jag nog.. jobbar man som städare så ser man smuts överallt. Skulle BARA plocka in disken i maskinen nyss. Såg då att en kökslucka behövdes torkas av, och den brevid, och nästa och nästa.. det slutade med en storstädning i hela köket. Arbetsskada ja visst! Men rent i sitt hem får man ju iallafall, men det var ju inte riktigt det jag hade tänkt göra idag...


Idag är det strålande solsken (man måste skriva om vädret för det engagerar ALLA!   )

Sitter på uteplatsen nu och skriver. David har åkt i väg för att jobba och jag funderar på att ta en sväng in till stan och kolla säng, har ju tänkt det ett par gånger men det blir ju aldrig av. Men vet inte om jag har lust när det är fint väder, då vill man ju vara ute och greja.. vi får väl se..

Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards