fixatrix

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Ingrid Strand - 29 april 2011 21:11

I morgon är det Valborgsmässoafton. Vi har inga speciella planer för det, antagligen tar vi en sväng till bålet i Algutsrum och kollar. Alla andra år vi har åkt dit så kommer vi alltid när bålet håller på att brinna ut och evenemanget är slut. Förstår inte hur vi lyckas med det varje år. Vi får väl se hur det går denna gång...  Annars blir det nog en rätt lugn helg. David ska jobba med sin pappas badrum och jag får väl hitta på nåt annat skoj.

I stort sett allt är klart med rivningen i gamla köket nu. Bara lite "skräp" eller vad man kan kalla det kvar i golvet som ska upp. Sen är rummet redo för snickarna!   


   


Vet inte om jag har nämt det men rummet ska bli mitt hobbyrum. Lycka!   

Har kollat lite på vilka tapeter vi kan tänkas ha i rummet. Vill ha en lite "roligare" tapet på en av väggarna och nåt mera neutralt enfärgat på de andra. Nån av de här tex:

           

                         



                           


Lite färg piggar ju alltid upp och så är det ju faktiskt inte så svårt att tapetsera om när (om) man skulle tröttna på dom.

Vilken tycker DU bäst om???


Jag har alltid en massa bilder framför mig hur saker ska se ut och bli. Som tur är är David och jag oftast överens och tycker likadant.   


Har tänkt att han en vit lite tjockare skiva som skrivbord på samma vägg som fondväggen. (Där vi hade diskbänken förut)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79885498 

Ungefär nåt sånt här fast den ska vara måttanpassad till väggen.


Ska jag försöka hitta nån bra möbel med en massa små lådor till allt pyssel också. Å så ska såklart symaskinen få sin givna plats också.


På väggen mittemot ska vi ha garderober, förvaring behövs alltid. Ska bli kul att få lägga ut bilder sen när det blir klart och se om min vision blev som jag hade tänkt mig.

Ha en trevlig Valborg!









Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards