fixatrix

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Ingrid Strand - 24 april 2011 20:22

..har det hänt rätt mycket saker. Eller vi har hunnit med rätt mycket saker helt enkelt. I onsdags var pappa och jag inne i Kalmar på Kungsängen och hämtade nya bäddmadrassen/madrassen. Så nu är den på plats. Kan tillägga att det inte har hjälpt mot ryggvärken än, men å andra sidan sa hon i affären att det tar ca 60 dagar innan man har anpassat den till sig själv så jag lever på hoppet nu att det ska bli bättre. Annars får jag nog kontakta en naprapat eller nåt för någon ny madrass blir det inte. Ska testa att sova på David sida i natt, hans madrass-sida är lite hårdare än min. Drömde lustigt första natten också, att det knackade på dörren mitt i natten och då vaknade jag samtidigt och visste inte om det var sant eller inte så jag låg vaken ett tag och lyssnade efter ljud nerifrån,men lyckades somna om igen iallafall.   

Resten av onsdagen spenderade jag med att rensa i "förrådet" under vår trappa, förstår inte att det kan få plats så mycker saker därunder,men nu är det ordning och reda där igen! Bjöd även vår granne Susanne och hennes barn på fika under dagen.  


På kvällen kom Sigrid, Elsa och Fred förbi. David och Fred skulle kolla på fotboll och jag och barnen skulle fortsätta med vårt lilla pyssel, såhär blev det:


 


     

______________________________________________________________________________________________________


På torsdagen började jag plocka ut alla saker som var kvar i gamla köket, lite skulle sparas och lite skulle slängas. Åkte ner till återvinningen med det som skulle slängas. Dit lär det bli ett par resor framöver nu när vi har börjat riva allt i gamla köket. Vi är stammisar där nu!    Blev även en fika med grannen på torsdagen, men inne hos dom denna gång.  

På kvällen kom två små påskgubbar på besök. De fick en näve med godis som blev uppskattat eftersom jag hörde "ÅH!, vad mycket godis"! när de gick iväg  


   

______________________________________________________________________________________________________

På fredagsmorgonen kom Lars Wirsell (elektriken) och kopplade bort all el i rummet,
David åkte iväg en sväng på morgonen och jobbade hos en bekant men sen var han ledig så då började vi riva på riktigt i gamla köket.

    


 

  

Rejäla träväggar bakom.



 

Mycket rivningmatrial blir det..



Ska bli en vit slät murstock tillslut.. 



   

Hittade två luckor i väggen, har antagligen varit ventilation till ett skafferi.


På kvällen kom Kristian och Jessica förbi och vi grillade och hade det trevligt som vi brukar ha när dom är här.   


   

_______________________________________________________________________________________________________


På lördagen cyklade David och jag till Thurgårdens handelsträdgård och kollade. Köpte lite blommor och en buske som hette "Red Lady" tror jag, en buske med röda blad och som det blir vita blommor på sen. Vi vet inte riktigt vart vi ska placera den i trädgården än bara. Så vi får se.


   

Hönsen på Thurgården.


På kvällen blev det påskmiddag hos Davids mamma och Fred. Det var gott!!!

______________________________________________________________________________________________________


I dag har det varit en rätt lugn dag. På morgonen städade vi i stort sett hela huset och vid lunchtid kom Håkan (Davids bror), Matilda, Sigrid, Elsa och Davids mamma hem till oss på lunch. Vi bjöd på baguetter med en massa olika pålägg till. Efter en stund kom även Fred som hade varit och jobbat på konstmuseet. Efter det plockade vi lite i trädgården och bara tog det lugnt. Grannen kikde över en sväng också så vi fick busa lite med Liw. Hon är ju så go!"In-In, In-In, kom..klappa Tulo.. " Så brukar hon säga..   . Efter lite "trädgårdarbete" fikade vi i solen. Det har varit väldigt fint väder dessa dagar, har till och med fått lite färg vilket är rätt ovanligt på mig eftersom jag föredrar skugga framför sol, iallafall när det är jättevarmt.


I morgon ska vi fortsätta med rivandet men det jobbigaste blir nog då vi ska börja riva upp golvet. Antagligen är det isolerat med torv där, (som det har varit i alla andra golv vi har tagit upp i huset) det är ingen höjdare att ta bort torven för det dammar så mycket.


Andnings-skydd på i morgon alltså!










Presentation

Omröstning

Vilken färg på tyget ska jag ha till fårskinns-väskan?
 Vit
 Svart
 Lila
 Gul
 Grå
 Blå
 Vinröd
 Turkos
 Grön

Senaste inläggen

Skriv en rad i min gästbok!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

hej

 


Ovido - Quiz & Flashcards